'En el cap de'... Hasan Rouhaní*

Em dic Hasan Rouhaní i sóc el president de la República Islàmica de de l’Iran. Només porto tres anys en el càrrec, però en aquest període hem aconseguit estabilitzar econòmicament el país i sobretot hem tancat el conflicte nuclear. De fet, és clar, una cosa lligava amb l’altra. A alguns els semblarà poc, però és molt més del que van fer alguns dels més predecessors, alguns dels quals prometien que canviarien pràcticament el país de dalt a baix, en un sentit o en un altre. No hi ha cosa més deshonesta, per mi: dir que faràs una revolució quan saps positivament que no la pots fer. Ei, la vida a vegades en necessita, de revolucions, eh? Com la que va protagonitzar el gran aiatolà Khomeini el 1979. Però en general per governar un país cal calma, petites reformes, canvis concrets i perseverants... Amb aquest esperit em vaig presentar a les eleccions; vaig fer campanya sota el lema “el govern de la prudència i l’esperança”. Sí, així com ho senten. Els governs occidentals, en un primer moment, em van rebre amb un cert escepticisme. “Un altre home del règim, gris, incapaç de moure’s. No hi ha manera, amb aquests iranians”, em consta que algun d’ells van dir. I sí, probablement sóc “un home del règim” perquè des de 1989 he ocupat molts càrrecs en diversos organismes oficials. Però sóc, sobretot, un patriota que vol el millor pel seu país. Sense dreceres ni promeses falses. Avancem de mica en mica, com per exemple amb la declaració de drets de ciutadania que vam aprovar fa un temps. Que Al·là ens guiï a tots i ens il·lumini amb el seu saber.

* Publicat a la revista Valors d'octubre de 2016.

Comentaris

Entrades populars