'En el cap de...' Ashraf Gani*






















Em dic Ashraf Gani i segurament el meu nom no els sona, però no pateixin. Sóc el nou president de l’Afganistan, en substitució de Hamid Karzai, el nostre màxim representant des que el règim dels talibans va caure, sortosament, ara fa més de deu anys.
Vaig néixer a Lowgar el 12 febrer de 1949, tinc per tant 65 anys, i estic feliçment casat amb la Rula Ghani, una dona meravellosa a la qual vaig voler mencionar explícitament durant el meu discurs d’investidura. Per a mi va ser un gest molt obvi, natural, gairebé diria que de justícia, però es veu que va sorprendre força. Doncs si, li vaig agrair de tot cor l’acompanyament de tants anys. Amb ella hi tinc dos fills, la Mariam i en Tarek, amb els quals també pensava molt quan prenia possessió del càrrec. I això que en aquell precís moment una bomba va explotar a la carretera de l’aeroport de Kabul, la nostra capital.
Sóc economista –també antropòleg– i he tingut una bona formació, a la Universitat Americana de Beirut. I els he de dir que veure món m’ha permès observar com els canvis poden ser possibles també a casa nostra. Veuran com hi seran, els ho prometo. Això sí, vindran com un procés gradual, que és la manera com es fan les gran revolucions, no ho oblidin.
Ens enfrontem a una duríssima situació econòmica i a la recrudescència de la violència amb l’augment dels atacs talibans. La tasca és gegantina, però els asseguro que estic molt content de poder prestar ara aquest servei al meu país. Una petició: no ens oblideu, si us plau, per més que deixem de sortir a les notícies!

* Article publicat a la revista Valors de desembre de 2014.

Comentaris

Entrades populars