Joan Pera parla de la seriositat a 'Valors'


Mira el Valors.tv protagonitzat per l'actor Joan Pera.

Joan Pera és una persona extremadament seriosa. De conviccions fermes i profundes. Que intenta viure amb sentit. I, com acostuma a passar –malgrat el gruix del seu públic ho pugui pensar–, Joan Pera no es passa la vida explicant acudits ni fent gracietes a la gent. Ni molt menys. No és que no li agradi fer riure, al contrari, sinó que per a ell, aconseguir fer riure una estona a algú és una cosa molt seriosa. Això és el que es desprèn de la mentalitat de l’actor Joan Pera després de passar una bona estona, reposada, amb ell: el popular actor còmic, que ha demostrat també la seva capacitat com a actor dramàtic, és una persona de profundes conviccions, que es pren la seva feina de forma molt seriosa, com ho faria qualsevol altra persona.

Nascut en el sí d’una família de classe treballadora que regentava una botiga de fruita i verdura a Mataró, el ‘pare Pera’, com l’anomenen els seus sis fills, és un treballador nat. Un home que busca la perfecció tan si és dalt l’escenari com si es troba doblant una pel·lícula. No és que Pera hagi oblidat aquella època, sinó que en fa bandera contínuament: “Els meus primers vint-i-cinc anys els vaig passar despatxant a la parada de casa. La relació amb la gent la vaig començar allà. I portar una botiga és una tasca molt seriosa”. On a vegades cal actuar, també, és clar: “Tu pots tenir mal de cap però el client sempre és el client i sempre se l’ha de servir”. Doncs al teatre, segons Joan Pera, cal fer el mateix que al mercat: “Quan som al teatre estem servint un text, una rialla, un moment de felicitat als altres”, apunta. “Aquella gent ha vingut per tu, per ser feliç una estona, i aquella estona intento només estar per ells”. I arribats a aquí, per tancar la reflexió, cita l’actor novaiorquès Woody Allen, al qual ell ha doblat tan en castellà com en català: “Sóc graciós perquè faig riure a la gent i això és molt més seriós del que la gent es pensa”.

Això no vol dir que Pera, autoexigent com és, estigui satisfet del tot de la seva vida. “Sóc una persona que he viscut molt, he rigut molt, he fet riure molt però tinc aquesta sensació de què ha passat la meva vida sense tenir temps perquè la meva vida tingués un sentit més seriós. Tinc por de morir-me i que a la meva làpida hi posi: no va tenir temps”. El proper dia que el vegin
al teatre fent-los riure, pensin en tot això. Segur que encara els agradarà Maria Coll, més Joan Pera.

* Nova secció que surt a partir del mes d'octubre a Valors [web].

Comentaris

Entrades populars