'Cançons a la vora del pop' a Capgròs... i l'aposta per l'àudiovisual del govern municipal

Els companys de Capgròs, una casa que em sento com a meva perquè hi vaig passar la meva adolescència i això marca molt, ens entrevisten [aquí] a l'Eloi Aymerich i a un servidor com a productors i directors del documental Cançons a la vora del pop [web], coproduït per Clack Música! [web] i el Grup Enderrock. La conversa acaba girant a l'entorn de l'aposta àudiovisual que està fent el govern municipal a la capital del Maresme, que tan l'Eloi com jo veiem encertada però poc aprofundida i treballada. "Em sembla molt bé -començo jo-, però tinc la sensació que a Mataró es fan les coses del revés. Primer es pensa en el totxo i després en què hi posarem a dins. Tenim l’exemple de TecnoCampus i Can Minguell. En l’àmbit de continguts no està massa treballat. Què pretén fer Mataró en l’àmbit audiovisual exactament, en què consisteix aquesta aposta?". I l'Eloi segueix: "Cal apostar pel talent, que no es treballa ni amb diners ni creant grans espais, sinó donant confiança i mitjans a la gent. Això últim és precisament el que no es fa. A Mataró costa trobar suports per potenciar projectes audiovisuals. No comptem amb jornades del sector, ni platós públics en lloguer ni res similar. Les solucions no arriben amb totxanes ni ciments, això al 2010 és secundari. El que cal són complicitats i voluntats reals".

Lluís Pastor, el convidat del Sopar-Debat d'aquest dissabte, al 'Nits Estel amb Valors'



Poques hores abans de la celebració d'una nova edició del Sopar-Debat que organitzen al Casal de Sant Josep ACO, Justícia i Pau del Maresme, Grup Tercer Món-Mataró i Valors, us convido a escoltar les reflexions que Lluís Pastor, el protagonista de la vetllada d'aquest dissabte, va fer el passat dilluns al Nits Estel amb Valors, l'espai de la revista a Ràdio Estel. I per cert, parlant de Valors, ja podeu veure el vídeo resum de la III Jornada Valors i Compromís sobre la llibertat celebrat el 22 de maig a la sala d'actes Caixa Laietana. Tots els participants coincideixen en què la veritable llibertat ve a partir d'escollir allò que es fa entre totes les possibilitats que ens brinda el món, no acomplint automàticament qualsevol desig que se'ns passa pel cap.

Comentaris

Entrades populars