No crec en la loteria | Nits Estel amb Valors: el silenci

No compro mai loteria. No m'agrada. No hi crec. Excepte per causes benèfiques evito comprar-ne, amb el potencial perill que em toqui, és clar. O pitjor encara, que tot el meu entorn es faci ric menys jo -suposo que serien benevolents, no?-. Si, d'acord, sóc molt dur, em passo de frenada, però anant una mica més a fons crec que la loteria, els jocs basats en l'atzar però dels quals s'esperen diners, són una cosa a desterrar, del món subdesenvolupat, perquè darrera seu hi ha tota una ideologia en la qual el que es premia no és l'esforç sinó la casualitat, l'esperar que et caiguin les coses del cel. Crec de veritat que amb la passió desenvolupada els darrers anys per la loteria Catalunya dilueix els seus valors més preuats, la capacitat de treball, d'aixecar el país fins i tot quan van mal dades, com ara. No hem d'esperar que ens toqui la ditxosa loteria, cony. El que hem de fer és treballar. Si treballem, de valent, ja ens anirà "tocant la loteria", no de la sort, sinó aquella que premia la capacitat d'innovar, d'avançar-se, d'anar més endavant que el veí. Total, que no espero que demà em toqui la loteria ni penso fer-ne el mínim cas.

Nits Estel amb Valors: el silenci
L'espai que la revista Valors té dins el programa Nits Estel, el magazine nocturn de l'emissora eclesial catalana, l'ocupen aquest vespre Jordi Cussó, capellà i president de l'associació cultural Valors, i Gregorio Luri, filòsof, pedagog. Tots dos van participar dimecres de la setmana passada en l'acte de celebració dels deu anys dels 10 Minuts de Silenci per Escoltar el Nadal, de manera que aquesta conversa és un nou capítol en el diàleg -a tres bandes, també en aquell cas amb Josep Maria Esquirol- obert fa uns dies a la capital del Maresme. Podeu escoltar la conversa emesa a Ràdio Estel clicant aquí.

Comentaris

Entrades populars